Over ons

De Orifarm Group is een vernieuwende Europese speler in de gezondheidszorg. Onze visie is om de zorg betaalbaarder te maken en daar de beste in te zijn. Via onze twee werkterreinen parallel geïmporteerde en generieke geneesmiddelen, kunnen mens en samenleving veel besparen. Verder is het voor Orifarm belangrijk een meerwaarde te creëren voor onze partners en om zaken slimmer aan te pakken door er OPNIEUW over na te denken.

De geest van de ontdekker

Orifarm is in 1994 opgericht in Denemarken door Birgitte en Hans Bøgh-Sørensen.

Het begon met een missie die we later 'de geest van de ontdekker' hebben genoemd. Dit concept staat voor een bedrijfscultuur waarin we altijd op zoek zijn naar nieuwe ontwikkel- en verbetermogelijkheden, met respect voor de kwaliteit van ons werk en voor onze mensen.

De resultaten spreken voor zich: vandaag de dag is de Orifarm Group de grootste leverancier van parallel geïmporteerde geneesmiddelen in Europa, en we hebben een sterke marktpositie op de Scandinavische markt voor generieke geneesmiddelen. We zijn een internationaal bedrijf geworden en zijn actief in Denemarken, Tsjechië, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Finland en Nederland. De groep heeft in totaal nu bijna 1.100 mensen in dienst, en we blijven nieuwe mensen aanstellen die ons helpen om te groeien.

Missie & visie

Om te begrijpen wie Orifarm is en waar we heen willen, is het belangrijk om onze missie, onze visie en onze waarden te begrijpen. Deze worden ontwikkeld door onze eigen werknemers en zijn voor ons een richtsnoer bij alles wat we doen.

DE MISSIE VAN ORIFARM: de gezondheidszorg op een nieuwe manier bekijken
DE VISIE VAN ORIFARM: zorg betaalbaarder maken en daar de beste in zijn

Onze visie is de zorg beter en betaalbaarder te maken en daar de beste in te zijn. Via onze twee werkterreinen parallel geïmporteerde en generieke geneesmiddelen zorgen we voor concurrentie en voor grote besparingen, voor de samenleving en voor onze klanten.

Verder is het voor Orifarm belangrijk dat we van meerwaarde zijn voor onze partners en dat we dingen slimmer doen door er OPNIEUW over na te denken. Dat betekent dat we onszelf altijd uitdagen en altijd kijken of onze manier van zakendoen de juiste is.

Onze kernwaarden

 

AMBITIES - ALTIJD HOGER MIKKEN

Als we een van onze doelen halen genieten we van het succes. Vervolgens richten we ons op een nieuw en hoger doel en onze ambitie is om de lat hoger te blijven leggen.

 

FLEXIBILITEIT - UITDAGINGEN ZIJN KANSEN

We proberen continu obstakels te omzeilen en om problemen vanuit een nieuw perspectief op te lossen. We zijn flexibel en bereid om te veranderen.

 

VERANTWOORDELIJKHEID - TOEGEWIJD EN BETROKKEN

We nemen onze verantwoordelijkheid, helpen graag en zijn loyaal. Binnen onze afdelingen en binnen de organsatie als geheel. Er is ruimte voor fouten, maar we willen onszelf wel constant verbeteren.

 

KLANTEN - MEER WAAR VOOR UW GELD

De klant staat bij ons centraal. Kwaliteit en orde hebben de hoogste prioriteit bij alles wat we doen. We zijn betrouwbaar en serieus in onze relaties met de wereld om ons heen.

Financiële resultaten

Voor ons betekent een doel halen ook meteen nieuwe doelen stellen. 

In het verleden is onze omzet continu gestegen en onze ambitie is om de lat hoger te blijven leggen.

 

Download het jaarverslag voor 2016 (PDF)